Karta eSIM już w JAMBOX mobile
Czym jest eSIM?
Karta eSIM (profil eSIM) to cyfrowa wersja karty SIM, pobierana przez Internet i zapisywana w postaci specjalnego profilu na urządzeniu obsługującym technologię eSIM. Odbywa się to poprzez zeskanowanie kodu QR otrzymanego od Operatora. Skrót eSIM pochodzi od nazwy "Embedded SIM" co w dosłownym tłumaczeniu oznacza "wbudowany SIM".
Po pobraniu profilu eSIM na urządzenie obsługujące technologię eSIM możesz korzystać z usług telekomunikacyjnych jak na standardowej karcie fizycznej.
Dodatkowe informacje
- Przed instalacją profilu zalecana jest aktualizacja oprogramowania telefonu do najnowszej wersji
- W trakcie instalacji profilu na urządzeniu, numer seryjny karty eSIM zostaje trwale przypisany do telefonu, na którym rozpoczęto ten proces. Zakończenie instalacji będzie możliwe tylko na tym urządzeniu. Nie będzie możliwe jego zainstalowanie na innym telefonie.
- Po instalacji profilu większość telefonów automatycznie go aktywuje, dezaktywując jednocześnie inne zainstalowane profile. Sprawdź w ustawieniach telefonu, czy aktywny jest profil, którego chcesz w danej chwili używać.
- Aby wgrać profil eSIM na zegarek, należy posiadać na swoim smartfonie aplikację producenta dedykowaną zarządzaniem dodatkowymi urządzeniami typu zegarki. Dla zegarków marki Samsung jest to aplikacja Galaxy Wearable. W aplikacji należy wejść w zakładkę „Konfigurator planu taryfowego”, w której jest dostępny skaner QR kodu dla profilu eSIM. Następnie należy zeskanować QR kod i dokonać wymaganych potwierdzeń. Gotowe! W przypadku innych marek niż Samsung proces może się różnić, ale podstawą instalacji eSIM w zegarku pozostaje zeskanowanie kodu QR poprzez aplikację producenta.
Pomoc. Najczęstsze pytania
- Karty eSIM są dostępne dla wszystkich ofert taryfy GŁOS+SMS+MMS+LTE.
- Kartę eSIM możesz otrzymać w BOK Operatora JAMBOX mobile.
- Technologia eSIM obsługiwana w sieci JAMBOX mobile jest zgodna z specyfikacją GSMA, więc także wszystkie telefony zgodne z tą specyfikacją powinny działać z eSIMem od JAMBOX mobile.
- W chwili obecnej nie jest to możliwe. Nie posiadamy także w ofercie modemów obsługujących technologię eSIM.
- Nie, ze względów bezpieczeństwa poprawne zainstalowanie profilu sprawia, że nie można go już ponownie wykorzystać. Jeśli chcesz korzystać z numeru na innym telefonie, możesz wymienić kartę eSIM. Jeśli usunąłeś profil, po nową kartę musisz udać się do BOK Operatora JAMBOX mobile.
- Aby zmienić fizyczną kartę SIM na kartę eSIM, wystarczy powiadomić o tym swojego Operatora JAMBOX mobile.
- Technologia eSIM w sieci JAMBOX mobile jest kompatybilna z zegarkami: Huawei Watch 3 Active, Huawei Watch 3 Pro Elite, Samsung Galaxy Watch 5 44mm LTE, Samsung Galaxy Watch 5 40mm LTE, Samsung Galaxy Watch 5 PRO 45mm LTE, Samsung Galaxy Watch 4 classic 42mm LTESamsung Galaxy Watch 4 LTE 44mm, Samsung Galaxy Watch 4 LTE 40mm, Samsung Galaxy Watch 4 classic 46mm LTE. Lista urządzeń jest stale poszerzana o kolejne modele. Jednocześnie przypominamy, że karta eSIM z danym numerem może być aktywowana tylko na jednym urządzeniu..
- Telefony pozwalają na wgranie kilku profili eSIM (dokładna liczba zależy to od modelu telefonu i typu profilu) jednak w danym momencie aktywny może być tylko jeden. Możesz przełączać się pomiędzy profilami w ustawieniach telefonu.
- To taka sama sytuacja, jakbyś wyjął kartę fizyczną z telefonu i włożył do szuflady. W każdej chwili możesz profil ponownie aktywować, tak jak możesz włożyć kartę do telefonu. Niektóre modele telefonów wymagają, aby przynajmniej jedna karta w telefonie była aktywna. Pamiętaj, że dezaktywacja profilu nie oznacza dezaktywacji usług na tej karcie i nie zwalnia z opłat wynikających z obowiązującej z operatorem umowy.
- Obecnie większość dostępnych telefonów z eSIM to telefony dual-SIM z obsługą karty fizycznej (plastikowej) i karty eSIM. Możliwe jest jednoczesne korzystanie z karty fizycznej i profilu eSIM. W takich telefonach jednocześnie aktywny może być tylko jeden profil eSIM.
- Odpowiednikiem usunięcia profilu eSIM jest uszkodzenie karty fizycznej. Taki profil nie może już być ponownie zainstalowany, tak jak na uszkodzonej karcie nie uruchomią się usługi telekomunikacyjne. Profil eSIM możesz usunąć z telefonu w ustawieniach sieci komórkowej telefonu. Usunięcie profilu oznacza, że aby korzystać ponownie z usług na danym numerze telefonu, musisz zlecić wymianę na nową kartę eSIM. Możesz to zrobić wyłącznie W BOK Operatora. Pamiętaj, że usunięcie profilu nie oznacza dezaktywacji usług na tej karcie i nie zwalnia z opłat wynikających z obowiązującej z operatorem umowy.
- Kod potwierdzający profilu eSIM jest taki sam, jak otrzymany wraz z kodem QR kod PIN. Jest on wymagany tylko 1 raz przy pobieraniu profilu.